ingedegroot.reismee.nl

Via Rome onderweg naar Nepal

Normaal zit ik met veel plezier 40 uur per week op kantoor. Bij mooi weer ga ik wel wat schuiven op mijn stoel en beginnen mijn benen spontaan te ‘luchtfietsen' onder het bureau, want fietsen staat bij mij op nummer 1! Naast fietsen is een van mijn passies reizen en heb ik sinds kort de voordelen van social media ontdekt. Deze zomervakantie fietste ik dan ook al twitterend naar Rome!

De fietsreis
Rond 15 augustus stapte ik al twitterend op de fiets. In 24 dagen waarvan 1 rustdag ben ik via Maastricht naar Basel, Florence en uiteindelijk in Rome aangekomen. De totale afstand 2200 km. (gemiddeld rond de 100 km per dag). Ik heb geslapen op twintig campings, een Bed & breakfast en twee nachten in een stal in het stro. In de stal was ik gestrand toen ik werd overvallen door noodweer met sneeuw. Dit was net 3 km voor de Splügenpas (2100 meter) in Zwitserland. Door het noodweer kon ik niet verder fietsen. In het radio-interview bij Q-Music met dj Jeroen van Inkel vertelde ik hem dat de Splügenpas een van mijn valkuilen zou kunnen zijn. Maar deze valkuil werd uiteindelijk het hoogtepunt van mijn fietsreis! De hele nacht had het gesneeuwd/geregend en gehageld. Het resultaat was dat ik met volkomen besneeuwde bergtoppen de Splügenpas over ging. En wat waren de uitzichten magnifiek. Door al dit moois vergat ik bijna dat ik een pas van ruim 2100 m. aan het overgaan was. Ik vloog de pas bijna letterlijk over.

Na de pas begon ik aan een afdaling van meer dan 23 km, waarna ik Italië soepeltjes inrolde. Uitzicht op het Comomeer met allemaal kleine zeilbootjes en op de achtergrond hoge bergen. In een woord adembenemend en dat allemaal op 1 dag.

De Splügenpas was letterlijk en figuurlijk een hoogtepunt.

Twitteren - Social Media
Tijdens de fietstocht plaatste ik om de vijf dagen filmpjes op Twitter om mijn 630 volgers mee te nemen in ‘beeld en geluid'. Tevens plaatste ik ze op facebook, zodat het thuisfront op de hoogte was van waar ik was en wat ik onderweg meemaakte. De filmpjes heb ik met veel plezier en energie gemaakt. Resultaat: 5 filmpjes zodat eenieder kon genieten van de mooie uitzichten, de wisselende landschappen! Geïnteresseerd in de filmpjes zoek op http://www.twitvid.com/. zoeken op Inge de Groot. Volgen kan ook via twitter @ingedegroot

Het bereiken van de eindbestemming
Na uiteindelijk 24 dagen bereikte ik Rome! Wat een ontlading en wat was ik blij dat ik Rome had gehaald. Midden op het St. Pietersplein heb ik bijna letterlijk gedanst over het plein. Heerlijk zo'n groot plein. Het bereiken van Rome, het einddoel, was een waar ‘kippenvelmomentje'.

Mijn conclusie is dat doorzettingsvermogen veel mogelijk maakt. 'Ik kon bijna niet geloven dat ik 2200 km in 24 dagen had afgelegd. De reacties en felicitaties waren overweldigend. Als je iets niet probeert, dan weet je ook niet of je het kunt. Je reist alleen, maar juist dan heb je zoveel contact met anderen. Eigenlijk vind ik het jammer dat het nu is afgelopen.' Het was een mooie uitdaging en tevens een mooie warming-up om mijn grote droom in de praktijk te brengen: op de fiets naar Nepal (15.000 km).

Wie wordt mijn volgende shirt sponsor?

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!